Kommentar

blogg.se har störningar på kommentarsfunktionen, så jag får ta det såhär



Roland skrev:
Jag tror att Stefan Swärds åsikter delas av majoriteten av sveriges folk. I alla
fall är det en större minoritet än du vill påskina.

Stefan skriver att
det är männen som bagatelliserar aborten - inte kvinnan. Du bekräftar detta.




Svar:
Hej Roland. Jag vill mena att du är fel ute i din tro. Du har i varje fall absolut fel om att jag bagatelliserar aborter. Jag har vägt två dåliga alternativ mot varandra och funnit att det ena är fullständigt oacceptabelt.

Men eftersom jag inte är den som vill hindra folk från att bli saliga på sin tro .... och eftersom det är din tro att en människa inte skall råda över sitt eget liv, tar jag dig nu i besittning. Du är nu min underlydande, och får hädanefter bara följa dina livsdrömmar i den mån att de går att kombinera de krav jag kommer att ställa på dig. Det kommer dock tyvärr inte att bli mycket tid över. Men om det är någon tröst så blir en människa salig av att tjäna sin herre. Har du en solid privatekonomi måste du tyvärr frånsäga dig den. Det tog bara någon minut för dig att skriva din kommentar, men det var allt som krävdes för att du måste överge ditt nuvarande liv och de planer du må haft, och underkasta dig en främmande människas till synes godtyckliga vilja. Att du möjligtvis inte erkänner den moraliska giltigheten i beslutet jag tog om dig spelar naturligtvis ingen roll. Det förstärker bara analogin.

Kommentarer
Postat av: Purgatid

Bra sagt.

2007-04-14 @ 18:01:26
URL: http://purgatory.blogg.se/
Postat av: misterbojangles

Imponerande!

2007-04-16 @ 11:55:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0