A modest proposal

I debatten ikväll kunde Staffan Danielsson (C) inte svara konkret på vilket hot vi måste skära halsen av privatlivet inför. Varje replik snurrade runt temat att det är en osäker värld. Som om det någonsin har varit en trygg värld. Så jag har en plan för att ingjuta en känsla av trygghet hos Danielsson. Eftersom vi som sagt lever i en otrygg värld där vad som helst kan hända skall jag svetsa igen alla utgångar i Staffans hem.

Om han har friheten att gå ut och sköta sitt liv helt fritt kan faktiskt blixten slå ner i honom. Han kan få en takpanna i huvudet, eller bli påkörd. Massor av folk blir påkörda överallt i världen. För att skydda Staffan Danielsson måste vi låsa in honom i hans hem. Det är förstås en stor inskränking i Staffans liv, men jag är en samvetsöm frihetsälskare och integritetsvärnare som inte fattar det här beslutet lätt.

För att se till att inget dåligt händer med Staffan där inne kommer jag naturligtvis att skicka ut någon att kolla så att allt är bra med honom med jämna mellanrum. Vad kan gå fel?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0