Det stör mig som fan

Den här jihadistiska inställningen till narkotika, och den implicita objektifieringen av sjuka (extra tydligt demonstrerat av polisens agerande i ärendet) får mig att må riktigt, riktigt illa. Cannabis, som det här handlar om, lär dock hjälpa bra mot svårt illamående, som till exempel orsakas av cancerbehandling ... och kanske till och med mot total vämjelse och skamkänslor inför det egna landet. Kodeinet och morfinet som man kan köpa på apoteket hjälper tydligen inte alls även om man navigerar sig förbi risken för andningsförlamning som inte finns hos det betydligt mindre tillvänjningsriskabla cannabiset. Men eftersom det tar några månader att odla upp en planta får man väl helt enkelt plåga sig igenom det akuta äcklet som perversa moralister åsamkar en.

Kommentarer
Postat av: liberum-weto

Det är ingen tåga i hampan, det surrar kunderna bättre att ta tobak i snus eller dus.

2008-01-27 @ 03:02:05
URL: http://blogg.passagen.se/liberum-weto
Postat av: Henrik

Bra! Jag har bestämt mig för att återvända och försöka fokusera på ämnet Rövhattar, dvs de satans "Do-Gooders" som genom lagar som de här, eller övervakning, osv, försöker skydda folk ifrån varandra.
De är vår stora fiende och jag blir tokarg. Så det så. Väl värt att börja blogga om igen. :)

2008-01-27 @ 11:53:47
URL: http://thingsthatbotherme.blogg.se
Postat av: /M

Liberum-weto, ja det saknas helt enkelt patent och möjlighet att dra in skatt på gräset

Henrik, ja gör det. Du kan till och med skaffa en galjonsfigur och döpa bloggen till bodstrombothersme!

2008-01-27 @ 12:36:53
Postat av: liberum-weto

Du har rätt det är en skatte-retande fråga för myndigheter, och inget företag har något genmanipulerat gräs patentgodkänt, FDA registrerat ännu. Det finns hopp menar du?

2008-01-27 @ 13:28:40
URL: http://blogg.passagen.se/liberum-weto
Postat av: /M

Nja. Jag tror faktiskt inte att det räcker med det. Den semantiska vidskepelsen kring knarkbegreppet förblindar alltför många.

2008-01-27 @ 13:33:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0