Dagens citat

Man behöver bara titta på statistiken för skivförsäljningen för att förstå vad som har hänt.

-Gotlands Allehanda



Ja det stämmer ju...

Främst har musik och film fått konkurrens om pengarna från andra livsstilsprodukter som tv/datorspel och mobiltelefoner. Sen har musik tappat mycket av sitt kulturella värde när den allt mer har transformerats till en industriell massproduktion som är ständigt närvarande överallt. Tystnad är mer värdefullt än musik idag. Lägg till det en ondskefull bransch som hatar sina konsumenter, ständigt anklagar dem för att vara tjuvar och gör konsumtionen av musiken krångligare och ibland ägnar sig åt sabotage av konsumenternas datorer. De är dessutom tekniska bakåtsträvare som hellre skjuter sig i foten pr-mässigt med sanslösa stämningar och korrumperar hela nationer än anpassar sin affärsidé efter den rådande verkligheten. Och som grädde på moset så styrs prissättningen av karteller mellan skivbolagen.

Man behöver bara titta på statistiken för skivförsäljningen för att förstå vad som har hänt.

Kommentarer
Postat av: liberum-weto

Om jag bara får full reklamationsrätt, och kompensation om det är vidrigt, så är jag villig betala.

2008-01-12 @ 01:33:41
URL: http://blogg.passagen.se/liberum-weto
Postat av: /M

Även om du per automatik betraktas som tjuv och får rootkits på din dator när du betalar 2-3ggr så mycket för produkten än vad den skulle kosta på en fungerande marknad?

2008-01-12 @ 13:29:10
Postat av: liberum-weto

Det är väl inget nytt -- Jag är alltid dömd i förhand.
I alla papper från skattemyndigheter kallas jag alltid skatteskyldig oavsett jag betalt eller inte. Du menar en marknad där artisten vill ha så mycket som möjlig, manager ännu mer, och skiv/filmbolag allt? och där de flesta kan tänka sig lite mer än de betalar idag för uppkopplingen?

2008-01-12 @ 14:25:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0