Tvi vale

Efter JKs avslag på de i bordellhärvan på 70-talets sexutnyttjade barnens skadeståndsanspråk med hänvisning till preskriptionstiden, uttalade sig Thomas Bodström sig nästan hotfullt i TV4s nyhetsmorgon, refererat i politikerbloggen:

- Det här gränsar till förtal - förtal är det ju, det är fruktansvärda utpekanden.

Undertonen är glasklar. Akta er för att driva det här vidare, även om ni kan göra det.


Med tanke på att brotten mot de två barnen på 70-talet är välomvittnade, och sett mot bakgrund av Bodströms hämningslösa korståg mot barnsexbrott inom ECPAT och hans ursinniga vendettabeteende mot Tito Beltran i ett mål som man undrar om det ens hade tagit sig till domstol om han inte hade stått bakom åtalet är reaktionen på JK-beslutet riktigt motbjudande.

Jag har aldrig gillat Thomas Bodström, det är sant. Det färgar hur jag tolkar vad han säger och gör. Det är min åsikt att han är åtminstone moraliskt korrumperad och ägnar sig åt maktmissbruk. Men på ett symboliskt plan antyder det här att han kan vara bottenlös.

Men jag är inte ensam om att tycka så. Den här lappen hittade jag i riksdagen.

image394

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0