Den 79:e diagnosen

Aftonbladet presenterar en lista på nya sjukskrivningsrekommendationer för 78 diagnoser. För den som inte förstår varför de med tunga arbeten inte får slappa i mer än fjorton dagar i samband med ryggskott framöver vill jag understryka att det här görs för att frigöra resurser i sjukförsäkringssystemet. Ska det va så svårt att förstå? Nej, jag tänkte väl det. Samtidigt vill jag passa på att komplettera Aftonbladets lista med den 79:e diagnosens sjukskrivningsanvisning:


Självmord
Under den akuta fasen upp till tre veckor. Längre i specialfall.



En studie från tankesmedjan Närande & Tärande visar tydligt att det är viktigt att öka aktiviteten tidigt och därigenom bryta isoleringen hos de som har begått självmord. Politiserad sjukvård vill bara ditt bästa och om det råkar sammanfalla med att staten sparar pengar på kort sikt är det naturligtvis en bonus.

Kommentarer
Postat av: Bull

Jag tycker det är härligt att se att man inte längre behöver sjukskriva sig för blindtarmsoperation. Vad fan, det är väl sådant man har komptimmar till?

2007-10-02 @ 16:22:20
URL: http://bull.kinkig.se
Postat av: /M

Vad jag har förstått var det ett missförstånd. En dags sjukfrånvaro för blindtarmsoperationer gäller bara finnar. Riktiga män.

2007-10-02 @ 19:01:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0