Dagens citat

[Centerns nya tankesmedja] ska dessutom ställa höga krav på empiri och vetenskaplighet. Man ska producera djuplodande kunskap i stället för att utrusta det offentliga språket med nya floskler.


Johannes Forssberg verkar låna text från ett pressmedelande i sin kolumn i Expressen...


...för det där med att producera kunskap, att producera djuplodande kunskap, istället för att utrusta det offentliga språket med nya floskler låter faktiskt som ett floskel som någon överbetald pr-människa knappat ur sig. Något som för tankarna till käckt egendomligt maskinella uppfattningar om den egna verksamheten hos vissa högre lärosäten. Hänger någon med på drinkbingo över förekomster av variationer på "producera kunskap" i bloggosfären om ett par dagar?




Knowledge (cognition): the psychological result of perception and learning and reasoning wordnet.princeton.edu/perl/webwn


Kommentarer
Postat av: SC

Att gå från tröskverk till tankesmedja är väl inte framsteg? Att plöja igenom Johannes Forssbergs text var lika stenigt och trögt som en småländsk åker. Nu går jag i träda för idag.

2007-10-11 @ 02:40:41
Postat av: /M

Ärtor är gott och bra för jordmånen att odla. Det är därför de är rara ärtor!
Har jag hört.

2007-10-14 @ 03:38:54
Postat av: SC

Jag min ärthjärna trodde att ärtor var för militärer, som skall träna med ärtbössor. Du kväver mina tankar med att ärtor rensar luften och får jord i träda att kvävas eller heter det fixa kvävet i jorden. Typiskt för bodeförbundare att kalla sig centern bara för att förvirra. Undrar vilka flosk...kunskap de skall komma med här näst.

2007-10-14 @ 12:02:08
Postat av: /M

Man bävar! Fast ärtor ÄR för militärer. Typ. Woyzeck fick ju genomgå en diet på uteslutande ärtor. Visserligen fick han psykbryt och dödade sin flickvän, men han var inte såå långt från målet.

2007-10-14 @ 13:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0