SVENSKA SKOLUNGDOMAR VILL AVRÄTTA KUNGEN!


Jag har genomfört en bred undersökning om attityder bland skolungdomar och har kommit fram till det fasansfulla resultatet att 99% av sveriges skolungdom vill avrätta kungen! Här är urvalet av frågor från enkäten som bevisar det.


#3. Det var presidentval i frankrike nyligen. Är det bra eller dåligt?
[] Bra
[] Dåligt

Hela 99% svarade 'Bra'.



#42. Hur dog Ludvig XVI?
[] Han slaktades offentligt av terrorister
[] Han dog av hög ålder
[] Han satte ett fiskben i halsen
[] Jag vet inte / Annat

Hela 32% svarade 'Jag vet inte / Annat'


#73. Hur mycket har franska revolutionen betytt för världen av idag?
[] Inget alls
[] Lite
[] Mycket
[] Väldigt mycket

82% Svarade 'Mycket' eller 'Väldigt Mycket'



Sammantaget betyder detta att 99% av svenska skolungdomar vill avrätta kungen och införa republik med våld! De tycker att konsekvenserna av den franska revolutionen är både positiva och viktiga utan att veta något om den barbarism som omgärdade den franska republikens födelse.

Nu skall jag bara skriva en indignerad artikel mot bakgrund av rapporten, och kräva krafttag mot den våldsförhärligande revolutionskulturen och historielösheten bland ungdomar för DN debatt. Jag företräder visserligen ingen penningstark organisation med mer eller mindre dold agenda, religiös fringegrupp eller arbetarrörelse. Jag är inte en spektakelglad konsultkändis heller och jag är definitivt inte tjenis med några redaktörer på DN, SvD eller andra tidningsdrakar, så fan vet om den tas in oavsett hur magstark den är. Redaktionerna tillämpar nog kritiskt tänkande om avsändaren faller utanför de kategorierna.

Kommentarer
Postat av: SC

Vilket trams. Resultaten visar tydligt att det är ett genusproblem. Det finns en tydlig korrelation mellan att en man valet i Frankrike och franska revolutionen som talar om jämlikhet.

2007-05-23 @ 01:31:24
Postat av: /M

På frågan Var kommer det hetaste modet ifrån? Stockholm | Oslo | Köpenhamn | Paris - svarade 97% Paris. De förkastade alla monarkierna till förmån för en kungadödande republik!

2007-05-23 @ 11:33:36
Postat av: cleo

:-) Ha, ha, vilken kurs i statistik gick Du? Och, ja, Venus hade nog gillat stolen, men förstört den på ett kick, genom att gräva i den och försöka gömma grisöron i fluffet. Bra, då har jag ännu ett giltigt skäl till att inte investera i en sådan stol. ;-) (andas ut)

2007-05-23 @ 11:57:06
URL: http://inredningsbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0