Succéblogg och lite mmm sex

Inget sex idag. Det var bara för att få uppmärksamhet. Ordet succéblogg är Expressens senaste bidrag till det svenska språket. Först var det Linda Skugges nedlagda klotter som var av sådant slag. Nu är det signaturen Nickititas expressenblogg som är det. Jag vet inte hur många som läser den, men det är helt klart väldigt många som hamnar där. Detta trots att hennes förhållande till rättstavning, skiljetecken och grammatik har legat långt under fryspunkten sen starten. Det kanske hjälper om man har mer eller mindre uttalade sexanspelningar i varje inläggsrubrik, oavsett vad inlägget handlar om. En glammig presentationsbild ala lunarstorm hjälper säkert också. Att Expressen har gjort konstant reklam för den på varje sida i ett halvår eller mer är väl inte heller en nackdel i sammanhanget.

Nu har hon dessutom fått skriva en krönika i tidningen. I den skriver hon om hur svinigt folk beter sig mot henne, och att det inte kommer att hindra henne från att följa sitt eget huvud: Jag skriver när jag vill, stavar som jag pratar, jag är inte som alla andra, vill inte vara det heller, sen att just du inte tycker om det du ser det gör mig inget. Det beundrar jag helt ärligt. Kanske blir det fler krönikor efterhand *S*Jag kan tänka mig att Expressen ser möjligheten att plocka upp en ny kontroversiell skribent med ännu sämre språklig förmåga än Skugge och betraktar det som 24 karat folklighetsguld *L* Men jaaa ä inte bitter som det heter=)Däremot tycker jag att det är succékomiskt att Expressen har redigerat hennes text så att den blir tekniskt läsbar =)Till skillnad från hennes succéblogg=)

Kommentarer
Postat av: Purgatid

Hon, liksom Skugge, är en larvpotta.

2007-05-10 @ 22:06:49
URL: http://purgatory.blogg.se/
Postat av: SC

Steril och reptilhjärna --- det kan bara bli sex.

2007-05-10 @ 23:12:17
Postat av: /M

Ville bara passa på att säga att det här var mitt 888:e inlägg och att det gnäller på expressen och inte på nickitita (om någon skulle få för sig det)

2007-05-10 @ 23:50:59
Postat av: joel

Nu läser jag inte expressen så jag vet inte när ordet dök upp där, men idg.se använder ordet succéblogg för att beskriva www.erixon.com 07-05-07

2007-05-11 @ 00:59:18
URL: http://on.tehintarweb.se
Postat av: /M

Den femte maj skrev de succéblogg om skugges ... ja, succéblogg

2007-05-11 @ 01:24:39
Postat av: SC

Jag gillar sex och reptilhjärnor. Intellektet försöker bara ge en vackrare förklaring efteråt, till det vi gjorde direkt av instinkt eller som betingad reflex.
Precis som när Expressen försöker förklara reptilhjärnans skrift. Nickitita skriver på betingad reflex och instinkt - det är skönt -- fast inte begriper jag hur så många orkar läsa det -- men å andra sidan begriper jag inte heller varför så många läser Expressen heller.

2007-05-11 @ 01:36:50
Postat av: Bull

Hjälp! Jag är inte säker på att jag någonsin kommer att repa mig. Aftonbladetbloggarna känns plötsligt harmlösa och närapå läsvärda. Det där var faktiskt på gränsen till fysiskt smärtsamt.

2007-05-11 @ 15:58:31
URL: http://bull.kinkig.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0