Save The Ark, save the ESC

image279

GRATTIS SERBIEN


Ibland tror jag att jag har fått ett psykotiskt sammanbrott och vaknat upp i en hallucination som är så bisarrt overklig att jag börjar leta efter dolda nödutgångar. Lite som att vakna upp i en PKD-berättelse och tro att man ser den narrativa strukturen. Om du nickar igenkännande och muttrar något om de jävla kompisröstande ivaniterna i öst är du en del av min psykos. För alla de här tidningsreaktionerna kan fanemej inte vara riktigt.

Om det nu mot förmodan är så att jag inte hallucinerar, riktar jag en vädjan till Stockholms läns landsting att ta hand om Christer Björkman och alla journalister som har drabbats av schlagerkatastrofen och ge dem den bästa vård som kan frambringas. De måste komma på fötterna så fort som möjligt så att förberedelserna för nästa års hundratrettio välomskrivna, licensfinansierade deltävlingar kan komma igång. Ryck upp er, snälla ni! Vem skall annars bränna absurt mycket pengar på meningslöst trams i sann public service-anda åt oss? Jag kommer fan aldrig köpa en tv igen.

Kommentarer
Postat av: Jim

Åh, tack - då slapp jag säga det själv. Håller med.

2007-05-13 @ 12:27:35
URL: http://www.jimweb.se
Postat av: ban~ken

Det är lustigt att du nämner Dick. Så här ligger det till: du hallucinerar inte exakt. Den kliniska beteckningen är en annan. Däremot ligger du just nu i koma på ett sjukhus i Bangalore och har internt byggt upp en konstlad tillvaro som bloggare i Sverige år 2007. Du är hospitaliserad efter en olycka du har varit med om. Den här kommentarsposten jag gör nu är i själva verket ett meddelande som jag, din psykiater Dr. Mumtaz Lakshminarayana, skriver in i en dator kopplad med elektroder rakt in i din hjärna. Även om du just nu har glömt bort det så heter du egentligen Keinosuke Fujita och kommer från Oita i Japan. Du har aldrig varit i Europa och året är 2036. Du är 37 år gammal. Det är möjligt att det här meddelandet inte når dig eller att jag inte kan kontakta dig igen. Om så sker ber jag dig koncentrera dig på mantrat NO-MI som kan leda dig mot öppningen. Akta dig för det orangea ljuset!

2007-05-13 @ 12:52:15
URL: http://dasai.blogsome.com
Postat av: /M

Fuck, min dator förvandlades till en skrivmaskin! Och det står bara Ernst-Hugo Järegård på alla papper!

2007-05-13 @ 13:12:08
Postat av: Bull

Men det var ju så nära... Om bara Ukraina hade lyckats vinna så hade Christer avgått. Jag röstade som fan, men vad hjälpte det?

2007-05-13 @ 15:32:30
URL: http://bull.kinkig.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0