Rädslan för oliktänkande

Också inom mitt eget parti har man försökt att bemöta nytänkande med tuffa metoder, skriver F-Fed i en debattartikel i DN, i anslutning till sin stundande avgång som ordförande för CUF. Rädslan för oliktänkande är stor inom centerpartiet, är rubriken. Och jag kan bara säga jag vet hur det är. Herregud som jag veeet! Det gäller inte bara CUF heller. Vilket jävla motstånd jag mötte som driven laestadiansk paleokonservativ ideolog under min tid i Ung Vänster. Alltså, fatta hur indoktrinerat trögrodda de här gamla institutionerna är som inte kan acceptera åsikter som avviker från deras traditionella tankemönster. Till slut blev jag utbränd och gav upp. Det var nästan som om jag hade hamnat i fel ungdomsförbund.

Kommentarer
Postat av: SC

Var är inte rädslan stor för oliktänkande? Kan bara komma på mentalsjukhus, så här i en hast.

2007-05-20 @ 22:20:46
Postat av: /M

Då har vi således konstaterat att CUF inte är ett dårhus?

2007-05-21 @ 00:13:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0