Språkballonger




Är vi uppblåsta? Har bloggosfären drabbats av en långsam språkförstyltningsprocess? Tecknen står att läsa i skyn för den som har uppkoppling via satellit. Oavsett internetanslutningsmetod kan man styra den läsande blicken hit för vidare förkovring. Själv har jag betydligt lägre LIX (läsbarhetsindex) på mina relativt sett längre inlägg än jag hade vågat gissa i förväg. Just den här posten har ett läsbarhetsindex på 38. Det indikerar mot all förmodan att den är lättläst, men givetvis inte att den är läsvärd. Gissningsvis är mina inlägg inte tillräckligt långa (med få repetitioner av långa ord som följd) för att döda läslusten såsom de verkliga experterna gör. Undrar vad Sartre hade fått för resultat.

Kommentarer
Postat av: cleo

Haha, ja Du, undrar hur Sartres blogg skulle se ut!

2007-03-04 @ 08:21:41
URL: http://cleopethra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0