Tjafskotteriet

För ovanlighetens skull har sexualliberalerna hamnat i bloggdebatten igen; den här gången för att de använde Amnestys kampanjbanner för yttrandefrihet mot Amnestys vilja och ombads att ta bort den. Somliga finner det ironiskt och ett tecken på dubbelmoral, men jag är inte en av dem. Om jag satt i Amnestys styrelse skulle inte jag heller vilja att organisationen förknippades med en politisk propagandasite. Amnesty vill helt enkelt inte kopplas ihop med någon politisk rörelse, oavsett hur frihetstörstande den är. Men jag är tämligen säker på att de skulle få Amnestys hjälp om de fängslades för sina åsikters skull, hur befängt verklighetsfrånvända de än må vara.

Och på tal banners och förvillelser, så gjorde jag en ful banner med ett halvt dussin konstateranden som är sanna och verkliga, men som varken sexualliberalerna eller pedofilhysterikerna är villiga att acceptera för att ... tja, för att de inte vill. Den som har ett tillräckligt skadat estetiskt sinne är fri att kopiera och använda.

image334

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0