Ghost Rider

Jag har försökt komma på något positivt att skriva om Ghost Rider, men det går bara inte. Den påminde mig om Armageddon på så vis att jag hela tiden satt och tänkte att det här kan vara den sämsta film som någonsin har gjorts med en full budget ala Hollywood. Skiten kostade 120 miljoner dollar och resursslöseriet går inte att fånga i ord. Pengarna syns inte på något vis på duken och man undrar lite diskret om det var knarkpengar och att de lade 5 miljoner på filmen och tvättade de övriga 115 miljonerna. Bara en sån sak som att Nicholas Cage är bättre än filmen i övrigt är talande nog.

Renny Harlin, Uwe Boll, Michael Bay och Paul W.S. Anderson (ej att förväxlas med Magnolia-regissören Paul T. Anderson) har fått stenhård konkurrens om positionen som världens sämsta regissör i Mark Steven Johnson, som även lyckades greenlighta v0.3 av sitt obeskrivligt usla ghostridermanus. När den sista scenen öppnar för Ghost Rider 2 grep ångesten om mitt hjärta med en kall hand. Inte ens chansen att få se Cage's huvud fatta eld på ett lite mer realistiskt sätt kan kompensera för mörkret som bor i möjligheten att det kommer en till film av det här slaget. Djävulen lurar inte bara en ryttare att arbeta för honom i varje generation, han lurar även in folk på biografer där de varken kan få tid eller pengar tillbaka efter att ha blivit utsatta för dynga av den här digniteten. På det viset är Ghostrider inte ens värd en nedladdning.

Kommentarer
Postat av: Henrik

Sorry, men jag måste se den i alla fall. Jag vet att den kommer vara förskräcklig, men som gammal serietok bara måste jag ju se den.
Jag kommer gråta efteråt, ja säkerligen även under själva akten, och behöva skrubba mig med svinto för att bli ren, men likväl *måste* jag, precis som jag var *tvungen* att se Daredevil, Catwoman, Electra, osv.
Det är, i sanning, synd om mig.

2007-07-18 @ 22:32:41
URL: http://thingsthatbotherme.blogg.se
Postat av: /M

Jag läste också Marvelserier när jag var liten, och även om jag inte var en fanboy så sög Ghost Rider golfbollar genom trädgårdsslangar. Jag är alltså inte upprörd för att de har gjort något hemskt med min favoritserie eller något sånt. Det är helt enkelt en makalöst dålig film. Mark Steven Johnson skrev manusen till Electra och Daredevil, och regisserade även den senare som är riktigt bra i jämförelse. Det är verkligen synd om dig Henrik :)

2007-07-18 @ 22:43:53
Postat av: Bull

Aj, smärta i filmcentrat! Det låter osannolikt att något ska kunna vara lika fasansfullt som att sitta i 2,5 timme och titta på stenar som far genom rymden. Men jag tänker inte kontrollera! Jag tar dig på orden. Om den ens tangerar Armaggedon så måste den vara direkt skadlig.

2007-07-19 @ 18:22:37
URL: http://bull.kinkig.se
Postat av: Bengtsson from the blogg

Jag såg den för kanske två veckor sedan och hade redan glömt bort att jag såg den. Det bästa med filmer som är sämre än kalkon är: Vår hjärna är så smart att den sorterar bort dom!
När vi ändå håller på att snackar serietidningar och vad som kan följa därav; om jag nånsin fått chansen att döpa ett rockband hade det givna namnet varit "Women in refrigerators"
http://www.comicvine.com/women-in-refrigerators/43763/

2007-07-20 @ 10:56:51
URL: http://djbetongmix.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0