Kommunikationsproblem

Först läste jag den här artikeln. Sen läste jag den här artikeln. Och sen den här. Av en ren slump alltså. På riktigt. Det var som en tanke. Fast den slog jag snabbt ur hågen. Naturligtvis finns det inte ens en symbolisk korrelation artiklarna emellan. Opinionsproblemet för regeringen är ju bara PR-mässigt, och kommunikationen ligger på en för abstrakt nivå för att svennebanan skall kunna ta till sig hur bra det har blivit sen förra hösten. Det dröjer inte länge förrän folks ögon öppnas, de reser sig ur den förhärskande sosseslummern de har levt i och opinionsläget vänder. Märk mina ord!

Kommentarer
Postat av: Bull

Allt är Svenska Dagbladets fel, ju.
De envisas med att publicera den där sortens artiklar som helt enkelt förvirrar Svenne Banan och gör att han inte förstår hur mycket bättre han har fått det nu när det inte bara är "mediavänster-eliten som har råd att kakla om sina badrum." (fritt citerat från högerns nya enpersons-tankesmedja L. Skugge)
Hade jag haft en prenumeration på SvD så hade jag minsann också sagt upp den. Sanna mina ord.

2007-12-21 @ 00:20:35
URL: http://bull.kinkig.se
Postat av: /M

Jag har inget emot pragmatism och väntar med spänning tills jag också kan kakla om badrummet.

2007-12-21 @ 00:28:25
Postat av: liberum-weto

Kackla in så om kakel. Ta nu en vit Polack, så köper han samma kakel från Portugal 50% billigare i Polen, och spackel eller vad det heter för att sätt fast kaklet också 50% billigare - fast han sedan kan tjäna 150% mer i Sverige så vill Ni ju inte vara solidariska med polska arbetare - eller? Vem är förvirrad?

2007-12-21 @ 11:08:58
URL: http://blogg.passagen.se/liberum-weto

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0