Jag fattar inte

Det kommer vi naturligtvis ta upp, säger Morgan Gerdin. Jag menar att rätte måste se och bedöma bevisningen med försiktighet eftersom det är en part, målsägande, som har fått ta del av förundersökningsmaterial och de facto svarat för den tekniska utredningen själv.

-idg

Kan någon som har insyn i juridik förklara hur i helvete det här målet har lyckats ta sig till domstol med en sådan nivå av jäv? Hur kan en bananrepublikåklagare som Britt-Louise Viklund ens få behålla sitt jobb efter att ha väckt åtal baserat på målsägandes utredning? Vad är det egentligen som har hänt med det här landet som har möjliggjort den här korruptionsorgien av principer och ideal?

Kommentarer
Postat av: liberum-weto

Fråga Håkan Lans, han känner till upphovsrättskyddet och hur amerikansk rätt i frågan behandlas. Om krypteringen runt allt kan brytas, kan man nog tro att man kopierat maffians system för korruption. Om krypteringen håller följer man bara lagen.

2007-12-18 @ 12:47:03
URL: http://blogg.passagen.se/liberum-weto
Postat av: Bull

Tänk om jag hade fått göra utredningen när jag hade inbrott på mitt företag. Blod, fingeravtryck överallt, glömda verktyg... Men polisen brydde sig inte om att komma. Det fanns inga spaningsuppslag, nämligen.

Jag måste skaffa mig åklagarkompisar till nästa gång.

2007-12-18 @ 19:00:01
URL: http://bull.kinkig.se
Postat av: /M

Betydde det att polisen inte brydde sig eller att alla tjuvar är inkompetenta och allmänt dumma i huvudet?

2007-12-18 @ 19:16:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0