I marvel

Jag hittade några roliga papper när jag rensade i en låda. Så här var det. För halvannat år sen, drygt, blev min cykel stulen. Efter sedvanlig polisanmälan och väntetid fick jag pengar till en ny av försäkringsbolaget. Sen, kanske ett halvår efter att jag köpt den nya cykeln, hittade någon den stulna cykeln i ett buskage någonstans, och lämnade vänligt nog in den till polisen. Den var stöldmärkt, så polisen hittade mig rätt snabbt. Men eftersom jag fått pengar av Länsförsäkringar gick cykeln till dem istället. Någon vecka senare fick jag papper som redogjorde för samtalet och beslutet.

Ett tag senare damp det ner ett annat brev från polisen. Där meddelade de att de hade gjort allt i sin makt för att hitta min stulna cykel. De spaningsuppslag de följde upp hade inte givit resultat och de var därför tyvärr tvungna att avskriva ärendet.

Men de gjorde i alla fall en ansträngning, och det uppskattar jag!

Kommentarer
Postat av: Niclas

Måste bara meddela att denna blogg har blivit en ny favorit.

2007-08-08 @ 17:17:07
URL: http://aftonlandet.blogg.se/?c=1181571397
Postat av: /M

Oj, tack!!

2007-08-08 @ 17:22:25
Postat av: Niclas

Var så lite så.

2007-08-08 @ 21:17:23
URL: http://aftonlandet.blogg.se/?c=1181571397

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0