Hela listan!


Jag lyckades få tag på HELA LISTAN över hur mycket annonsintäkter privatbloggare kan dra in om några år. Det är DinaPengar som har sammanställt den och det är indeed intressant läsning.


Så här mycket kan de privata bloggarna dra in på annonser per år:
1. Schulmania: 16 500 000 kr
2. Engla's Showroom: 13 000 000 kr
3. GeekAlerts: 10 125 000 kr
4. Fosfor Gadgets: 8 875 000 kr
5. Hotspot: 7 750 000 kr
.
.
.
.
.
.
1776. Banal: 3,12 kr



Verkligen snyggt jobbat av DinaPengar, och inspirerande, men om man skall vara petig så skrivs banal helt i gemener.

Kommentarer
Postat av: Purgatid

Personligen tror jag Dinapengar är en hög knarkare som egentligen inte vet i vilken ände av pennan de skall hålla. De räknar på annonser. Men faktum är att det är osannolikt att lika många skulle läsa bloggarna om det i textfältet fanns en hög med reklam. Och om det gäller den omgivande ramen av texten så är den oftast föremål för navigering och/eller länkar. Därtill skall man fråga sig hur många av annonsörerna som de räknat in verkligen skulle vara intresserade av att betala för att få placera reklam - till sådana reda pengar.
Personligen håller jag mig till teorin om knarkarna.

2007-08-22 @ 10:29:44
URL: http://purgatory.blogg.se/
Postat av: /M

Själv har jag adblock och noscript så jag skulle definitivt inte påverkas av en eventuell reklamfinansiering, utan fortsätta att ignorera familjen schulman 9 dagar av 10.

2007-08-22 @ 11:48:19
Postat av: SC

Om man tjänar 1500 Euro i Frankrike när man inte veta att månen snurrar runt jorden, är Schulman nog värd 15 mille i Sverige -- men det är tur att det är Dina pengar och inte Mina pengar som betalar. Själv ignorerar jag Schulmans 10 dagar av 9.

2007-09-04 @ 00:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0