Bastard

image338


Nähä!?


Jag försöker väl använda slumplustigheten i knuffs listning för att stryka över att jag inte har orkat se en enda av Antonionis filmer sen jag försökte plåga mig igenom Zabriskie Point för ett dussin år sen. Visst, musiken är bra, men man kan ta in den bärande tanken och känslan i filmen på tre minuter via Fat Boy Slims videoproducenter istället. Och jag imponerades mer av parodiscenen i Mel Brooks High Anxiety än av originaliteten i Antonionis Blowup. Men nu blir det väl till att se åtminstone L'Avventura och Professione: reporter. Man kan inte ens använda sommaren som ursäkt för att inte göra det. Blech. Nu skall jag läsa fem Ave Tarkovskij och fortsätta med min dag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0