banal marknadsföring

image340



Här är min nya annonskampanj som jag fick 3000000 euro av EU för att genomföra som ett projekt för ökad förståelse i samhället. Bilden kommer att sättas upp på bussar och tunnelbanor i 11 städer och vi hoppas få minst 3-4 nya läsare till bloggen ... i åtminstone två veckor. Eller tills vi stäms av Viacom för upphovsrättsintrång.

Ursprungligen hade vi ett koncept som gick ut på att man skulle skänka små summor till banalbloggen för att uppmuntra till fortsatt skrivande. "Har du en postning om budgetpropositionen mellan soffkuddarna" eller byråns val, "har du 1/500000-dels reklamkampanj i kavajfickan" eller redaktionens egna favorit "har du en femma att skänka så att vi inte går back på reklamkampanjen när vi egentligen borde använda pengarna till bloggforskning". Men så kom ju cancerfonden före oss med det konceptet så vi fick vispa ihop det här med vänsterhanden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0