Out of sight, out of mind

Många kommer att dra stora växlar på att det svenska EU-motståndet är det lägsta nu sen undersökningarna började. Det är inte för att jag dissar EU som jag säger så. Jag har bara lagt märke till att det inte har pratats särskilt mycket om EU bland folk vanligt det senaste året. Femtioårsfirandet syntes visserligen i tv och tidningar, men ignorerades på stan. Samtalsdefinierande kvällstidningsrubriker har varit ägnade åt andra saker, och alla parter har väl varit nöjda med det. Det går inte att hålla hur många saker som helst färskt i minnet, och jag är inte mer optimist än att jag antar att när vi så småningom börjar märka av EU i samtalen igen så kommer även motviljan att öka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0