it's a drag drag drag




Konsumtionshysteri. Några gånger har jag varit nära att överväldigas av nostalgi och burit med mig en Soda Stream hem. Men de är inte lika spännande att använda som förr, i och med att de är gjorda för PET-flaskor nu istället för potentiella splitterbomber av glas. Sen är literpriset för den kolsyrade drycken förrädiskt hög. Och så är alla dagens syrups sötade med aspartam istället för socker, och det är något med cancer som är ruskigt osexigt. Den fjärde gången jag var nära att falla till föga insåg jag att Ian Wachtmeister sitter i styrelsen för The Empire, som äger Soda Stream. Jag minns att jag fick väldigt dåliga vibbar av honom när han var Gäst hos Hagge en gång i tiden. Hans politiska karriär hjälpte inte precis, hur många tokiga kavajer, hattar och slipsar han än bar när han kånkade runt ölbackar och framförde ett budskap av korporativism och främlingsfientlighet. Läsklusten är praktiskt taget död nu, och den sista spiken i kistan var så att säga när jag läste om teorier där kolsyra kopplas till cancer i både matstrupe och magsäck. Det är något med cancer som är ruskigt osexigt... och med Ian Wachtmeister också för den delen. Men det får inte överskugga den största frågan - vad i helvete dricker man som inte är kolsyrat när kranvattnet och det här inlägget har jämförbara kvaliteter?

Kommentarer
Postat av: Dan (gearhead)

Aha...ett kvasiinlägg av Mr /M utan en onödig lista...jag är lite förvånad och imponerad.
Men på själva frågan blir mitt svar i likhet med inlägget och kranvatten just det, vatten.

2007-04-20 @ 23:01:00
URL: http://vardaglighet.blogspot.com/
Postat av: /M

Antiklimax istheshit :)

2007-04-20 @ 23:15:35
Postat av: Henrik

Vad man dricker? Sprit, såklart! Vatten använder man om man är smutsig, inte törstig!

2007-04-21 @ 08:06:04
URL: http://thingsthatbotherme.blogg.se
Postat av: /M

Eller varför inte listerine? Som en budgetvariant på absint alltså, ungefär som att bära en Rolox-klocka.

2007-04-21 @ 11:06:56
Postat av: cleo

:-) Vi ska få kommunalt vatten det närmaste året, men i nuläget smakar vårt vatten inte så gott. Väldigt mycket järn. Och Fun light är inte alltid så kul som namnet låter påvisa. :-) Här hemma blir det en hel del kolsyrat vatten. Men jisses, jag har inte hört det där om att det är kopplat till cancer tidigare.

Vad då kvasiinlägg, nu känner jag mig som när jag skrev min första uppsats på universitetet och en 20 år äldre man som läst en massa kurser skulle opponera på min uppsats. Ett par veckor före oppositionen sa han helt kort till mig att uppsatsen var full av truismer. Jag blev själaglad, för jag kopplade ihop ordet till altruism och tänkte att truismer är säkert något positivt det också! Sedan slog jag upp "TRUISM" i ordboken och drabbades genast av akut magont ända fram till opppositionen. Så, har jag missat något, vari ligger kvasi-heten? (bra ord, eller hur?) Det här är ingen kvasi-kommentar, den är högst reeell och extremt allvarligt menad. ;-)

2007-04-22 @ 14:59:31
URL: http://inredningsbloggen.blogg.se/
Postat av: /M

Ouch, vilken elak opponent.

Jag vet inte exakt vad som menas, men jag gissade att det betydde att inlägget uppfattades halvhjärtat och skrivet i brist på inspiration eftersom det mynnade ut i ett antiklimax :)

2007-04-22 @ 15:04:51
Postat av: cleo

Ok! :-) Ja, fy vilken opponent. En sådan där intellektuell snobb som gjorde allt för att ses som osnobbig, fri och bohemisk, men som i själva verket var en ganska begränsad person som man inte kunde vara snäll mot en 20-åring som läser grundkursen i konstvetenskap!

2007-04-22 @ 22:31:06
URL: http://inredningsbloggen.blogg.se/
Postat av: /M

Här är det kanske bäst att nämna att jag aldrig har opponerat i konstvetenskap :)

2007-04-22 @ 22:51:41
Postat av: joel

Själv är jag alltid sugen på att köpa mig en soda stream för att kolsyra mitt sunkiga vin med..
bubblor har en tendens att förbättra smaken på skiten..men det blir lite väl dyrt och skadligt i längden att kasta ner treo i skiten.

men priset på apparaten tilltalar mig inte direkt..
600 spänn för den billigaste modellen..ska det verkligen kosta så mycket för en maskin som bara blandar en vätska med lite gas?

det är kapitalismens fel att jag dricker äckligt vin..bränn borgarna

2007-04-23 @ 16:38:55
Postat av: /M

Jag misstänker att du pluggar igen grejen som pressar in koldioxiden i vattnet om du använder den på vin. Men om du ändå skall pröva så tyckte jag att jag läste att man fortfarande kan fixa upp gamla soda streams, som finns billigt på loppis ibland.

2007-04-23 @ 17:11:58
Postat av: joel

det var en klart god idé..
får ta och supa till någon fredag så att jag kan hinna med loppisen på lördagsmorgonen innan jag drar hem..

ang. vatten så antar jag att du kanske skulle trivas med en tillbringare med kolfilter..(eller vad det nu kan vara i dom därma grunkorna)..

2007-04-23 @ 17:15:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0