dogs of society howls

Jag är inte den som engagerar sig väldigt mycket i melodifestivalen. Mer än att jag börjar betrakta de ändlösa deltävlingarna med allt vad de medför i mediahysteri som en försmak på skärselden. Eller jag hade gjort det om jag varit katolik. I år lade jag i alla fall märke till att veteranen Magnus Carlsson kom sist med Live Forever, och att Bert Karlsson chockskadades av det eller nåt sånt. Hade han sjungit på svenska hade det gått mycket bättre menade Bert.

Sent omsider har jag nu hört låten. Och jag måste hålla med Bert om att språkvalet är helt avgörande. Hade han sjungit på svenska hade jag helt säkert inte upplevt de här tre minuterna av mitt liv som om att jag hade gnagt pälsen av mig om jag hade varit en chinchilla.

Kommentarer
Postat av: Bull

Med tanke på min helt oönskade förmåga att lagra svenska shlagerlåtar i huvudet så är jag så tacksam för varje sång som sjungs på engelska.

2007-04-21 @ 12:46:02
URL: http://bull.kinkig.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0