kampanjbacklash

Jag vaknade med duktigt ont i halsen idag. Och så skulle jag till tandläkaren. Kort sagt, jag var inte på jobbet före lunch. Utanförskapet plågade mig. Det rev i min själ ... tills jag såg att vi 1,5 miljoner som inte var på ett jobb på förmiddagen idag inte levde i utanförskap längre. Starkt jobbat på ett dygn Reini. Min själ mår genast mycket bättre. Fast å andra sidan, det var väl ändå ingen utanför kampanjarbetet som var så dum att han/hon gick på utanförskapsvalsen? "Men Göran ljög ju också" är ingen riktigt bra ursäkt. Jag hoppas att man någon gång kommer att få läsa förklaringen till den i någons memoarer. För något så urbota dumt som att generaltokljuga om arbetslösheten när den egentligen är så frapperande hög som den är ... finns det ett latinskt namn för mytomani?

Kommentarer
Postat av: Johan

Man kan ju inte annat än att "beundra" en regering som lyckas få 1,2 miljoner av 1,5 miljoner i utanförskap/arbetslöshet i arbete/innanförskap (är det ens ett ord?) på mindre än ett dygn.

Det kommer bli fyra långa år framöver....

2006-09-20 @ 14:51:55
URL: http://www.denjohan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0