Anna Sjödin

Nästan alla jag har pratat med eller läst förutsätter rakt av att Anna Sjödin är skyldig till allt hon anklagas för, och ser gärna att lagboken landar så hårt i huvudet på henne att hennes politiska karriär ger upp andan på stubinen. Eftersom min anima är en motvallskärring ställer jag mig lite vid sidan om kören. Jag kan kan inte bestämma mig för vem jag skall tro på mest. Fast jag hoppas att Sjödin är ungefär så oskyldig som hon påstår. Och jag hoppas att hon fälls på vakternas och polisernas vittnesmål som nästan alla blir. Och jag hoppas att hennes politiska karriär överlever det på sikt. Förhoppningsvis skulle hon kunna ta med sig hur det är att försöka få rätt mot myndighetsutövare när man har felats, och ställa (Platons och) Juvenalis gamla fråga i maktens korridorer - quis custodiet ipsos custodes? Väldigt få i de kretsarna verkar ta den frågan på allvar.







Andra bloggar om:

Kommentarer
Postat av: Tor

Jag tycker hon redan har gjort sig skyldig till dåligt omdöme av astronomiska mått. Hur det än går när det gäller dom andra åtalspunkterna; jag kommer aldrig lita på någon som tycker att "Crazy Horse" är ett bra ställe att tillbringa sin värdefulla lediga tid på.

Det är ju skamligt, Anna.

2006-09-28 @ 14:10:51
URL: http://inmatesforyou.com/
Postat av: /M

En alldeles för dåligt belyst vinkel, måste jag säga!

2006-09-28 @ 14:15:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0