Övertygelse

Frihet är att välja att skolka från licensavgiften i halvannat decennie när man har råd att betala den. Cecilia Stegö Chilò borde få en medalj för att hon har modet att stå för sin version av liberalism när de flesta andra bara skulle foga sig till de oupplysta massorna och betala. Hon är en hjältinna, en upplyst kvinna vars begåvning och självständighet har satt henne i konflikt med mediehundarna, men som framhärdar trots de andefattigas motstånd. Jag kan inte tro att det var hon själv som anmälde innehav fem dagar innan hon tillträdde. Det måste ha varit någon av undermänniskorna som ville dra ner henne till sin nivå som gjorde det. Om ni kunde höra mig nu skulle ni höra att min röst darrar. Ayn Rand skulle vara så stolt, så ofantligt stolt.



 
Andra om: , ,

Kommentarer
Postat av: Mari Lo

Darr på rösten... härifrån låter det klockrent!!

Och... nej det var visst inte hon själv som anmälde... jag har hört att det var maken... men det är en obekräftad källa... :`)

2006-10-11 @ 09:24:46
URL: http://marilo.blogg.se
Postat av: Bull

Det bästa är ju slutrepliken i Expressen-intervjun.
"Det kommer aldrig att bli några kvitto-skandaler kring mig."
Inte betala = inga kvitton = inga skandaler
Glasklar logik!

2006-10-11 @ 09:41:04
URL: http://bull.kinkig.se
Postat av: Dan (gearhead)

Begriper du vem det är som kommer på alla dessa urbota dumma förklaringar som politiker trycker ur sig om sina misstag? Det verkar nästan vara en slags politisk förankrad kutym att förklaringen är det som gör att "misstaget" förvandlas till en personlig ointelligens och att det inte glöms bort utan ältas tills grannministern gör/påkoms med nästa tabbe....jag finner det anmärkningsvärt och trendmässigt.

2006-10-11 @ 10:27:55
URL: http://vardaglighet.blogspot.com/
Postat av: /M

Glasklar logik sa Bull :)
När jag såg det så tänkte jag att det dröjer nog inte länge innan hon får äta upp det.


Mari Lo, vilket förräderi! Det är som en svensk lagomversion av en grekisk tragedi!


Dan, den där bortförklaringskonsulten måste hittas och stoppas! Eller nej förresten, det blir mycket roligare såhär.







Mysko förresten, jag postade inlägget 2:21, men det är registrerat till 8:32 på knuff.se

2006-10-11 @ 12:33:05
Postat av: Hannele

Varför ska alltid de ärliga betala hela kalaset??

2006-10-11 @ 15:28:30
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0