Visste du

Härmed introduceras en ny kategori för okända fakta som inte ens är hämtade från Wikiality.
(If enough people believe something is true...it is — just like on Wikipedia)




Visste du att chick lit uppfanns av Alexander Solsjenitsyn? Många menar att Helen Fielding plagierade Solsjenitsyns Ivana Denisovitjas dagbok som gick som följetong i den Sovjetiska motsvarigheten till Veckorevyn 1960. Den handlade om trettiplusaren Ivanas liv som en något förvirrad singel i arbetslägret i Turukansk. Året därpå arbetade Solsjenitsyn om materialet och gav 1962 ut den som En dag i Ivan Denisovitj liv.





Andra om:

Kommentarer
Postat av: evisen

hahaha! underbart!
jag kanske kommer ur chic-lit-träsket trots allt... det vore en lättnad =)

2006-11-14 @ 01:56:37
Postat av: Anonym

Nu har jag iofs inte läst En dag i Ivan Denisovitj liv sedan jag var tretton..
och det närmsta jag kommit chick lit är nog Sylvia Plath...
men det låter så bisart att det säkert är sant

2006-11-14 @ 07:43:51
Postat av: Bull

Åh, fantastiskt! Hoppas att detta blir en återkommande serie. Dessa fakta tänker jag vidarebefordra till omgivningen med mitt allra mest tvärsäkra tonfall.

Wonderbaum!

2006-11-14 @ 10:32:31
URL: http://bull.kinkig.se
Postat av: jacobsteel

hahaha... lysande. frågan är om inte Iliaden borde kunna räknas hit också... jag menar: det är ju liksom både på vers och nånslags reseskildring...

2006-11-14 @ 21:53:44
URL: http://www.jacobstalhammar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0