Önskningar som nästan slår in



Puttekock har ingen asbestmun, så när jag lagar mat brukar jag krydda på känsla istället för att stå och blåsa på smakprovsskeden i fem minuter. Det brukar inte bli så illa, men det blir inte helt perfekt heller - särskilt inte i de fall då kryddornas smaker utvecklas under tillagningen. Men jag har lärt mig att hantera besvikelsen när det inte blir som jag har tänkt mig. Numer ligger jag sällan och sparkar på golvet i mer än tio minuter i taget. Jag hyste en önskan om att få se Magnus Betnér i partiledarutfrågningarna inför valet i höst, iklädd sin syrligt burdusa Bill Hicks-inspirerade scenpersonlighet. Jag fick David Batra och Elin Ek i programmet Folkvald för SVT Nöje istället. I programmet sägs politiker ställas inför konsekvenserna av sina beslut i en lättsam underhållningsmiljö.  Elin har för övrigt pratat jordgubbsglass i tv med Göran Persson, och Davids fru driver en personvalskampanj för att komma in i riksdagen för Moderaterna, och så har hon givit ut en bok på Timbro. På något sätt känns det som om någon har spillt ättika i pannkakssmeten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0