illa, jag mår illa

När Klas Eklund sitter i radion och med skamlöst oberörd röst häver ur sig att det enda sättet att få full sysselsättning är att på amerikanskt manér sänka minimilönen, eftersom invandrare inte har något annat än slavmässiga låga löner att konkurrera med, ja då lägger jag en pizza och går ut.

Det är väl förresten ingen som tror att det bara blir lägre stående raser lågintegrerade individer av utländsk härkomst som får finna sig i att leva på svältgränsen med dubbla arbeten? Morgan "Supersize Me" Spurlock ger en bra bild av vad det handlar om på en individuell nivå i det första avsnittet av 30 days, tillgängligt från både itunes och the pirate bay.


Kommentarer
Postat av: /M

och det här skulle jag väl formulera mycket mjukare idag.

2007-09-16 @ 21:47:49
Postat av: /M

inte bara väl mjukare ... kontexten när jag skrev det här var att det kom ungefär 30 av de närmast sörjande
besökarna om dagen och jag tänkte inte på att vårda språket då

2007-09-16 @ 21:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0