Fråga Lars

Idag kunde man maila till expressen för att 'ställa Leijonborg mot väggen'. Min fråga, som jag förutsätter förblir obesvarad löd



Jag och exakt alla jag har pratat med om detta upplever att folkpartiet antog en högerpopulistisk image strax efter din inte fullt så lyckade debatt med Pia Kjaersgaard. Jag själv anser att det är att leka med elden, för att det gör den typen av åsikter mer salongsfäiga, och att konsekvensen blir att Sverigedemokraterna så småningom kommer att komma in i riksdagen - och stanna där. Ni har ett partiprogram där socialliberalismen fortfarande lever, men i ord och handling ser det ut som om en högerpopulistisk och marknadsliberal faktion håller den den i strypkoppel. Så vad är folkpartiet för sorts liberalt parti egentligen?

Mvh
/M
banal.blogg.se

ps. pga frågans något konfrontativa natur vill jag understryka att jag inte har någon koppling till något politiskt parti eller någon intresseorganisation

Kommentarer
Postat av: Martin

Det är en fråga jag verkligen skulle vilja ha ett svar på.

2006-07-08 @ 15:19:00
URL: http://degrell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0