Vanor med O

Jag blev utmanad (på mer än ett sätt) att lista fem av mina ovanor, med tillhörande funderingar. Sen dess har jag gått omkring som Professor Balthazar ... kanske främst för att jag har frusit, men även funderandes över mina ovanor. Det är inte så att jag har svårt att hitta några. Det handlar mer om att sålla agnarna från vetet. Det är en delikat process som kräver både precision och diciplin i en närmast explosiv fokusering. Under tiden som jag har genomgått den här processen har diskberget i min minimala diskho sjunkit synbart, smutstvätten blivit ren och skafferiet gallrat. Det var faktiskt när jag svettig och yr slängde en påse med gamla konserverade persikor, pasta och rågmjöl som jag insåg att den första Vana med O jag skulle skriva om var prokrastinering, som jag tycker är det vackraste och mest rättfärdigade exemplet på svengelska som finns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0