lintottar



damned

Jag älskar också att se små lintottar
(synd bara att de växer upp ibland)

Kommentarer
Postat av: /M

Kanske lite för vass sarkasm för att vara helt bra.

Ursprungligen tänkte jag bara ha med Village of the damned-bilden, men så blev det som det blev. Får se om det fortsätter att vara som det är.

2006-08-31 @ 17:48:54
Postat av: Joel

Gud vad jag avskyr uttrycket omvänd rasism. (Oavsett hur jag försöker får jag det inte att gå ihop med innebörden folk lägger i det).

"Hennes make Effe Östman, kommunfullmäktiges ordförande i Nykvarn, tycker att hennes uttalande är synnerligen olyckligt och understryker att moderaterna inte delar hustruns åsikter."


Nån som får sova på soffan ett par nätter tro?

2006-08-31 @ 18:11:39
URL: http://on.tehintarweb.se
Postat av: /M

Lustigt att du säger det, för det var "omvänd rasism" som fick mig att börja knappa på brevet.

Jag tror hon får sova på en tältsäng i garaget för säkerhets skull. Partiet måste distansera sig.

2006-08-31 @ 18:17:26
Postat av: Alexander

Jag avskyr såväl uttryck som rasism och omvänd rasism när de används så slarvigt som i den här härvan. Fattar inte folk att det är precis så det går till när begrepp betydelseglider och allvarliga företeelser trivialiseras? Sedan kan man ju ha sina åsikter om huruvida lintottar är fina att se på eller ej. Personligen tycker jag de är rent vidrigt fula. Och ja, någon kan säkert med lite ansträngning uppfatta även det som ett rasistiskt uttalande. Gäsp.

Bra blogg i övrigt!

2006-08-31 @ 21:38:25
Postat av: /M

Jag håller med om att man skall vårda så kraftfulla ord och att det har använts lättsinnigt här. Men hon är ju fortfarande ute och cyklar långt nedanför horisonten.

Tack så mycket!

2006-08-31 @ 21:46:58
Postat av: Alexander

Ja, alltså, hennes omdöme i frågan kan verkligen diskuteras. Det håller jag med om. Jag menar bara att alla andras omdöme också kan det.

http://www.johannorberg.net/?page=displayblog&month=08&year=2006#1836

Men det är ju valtider... ;)

2006-08-31 @ 23:58:06
Postat av: /M

Jag tycker att Norbergs beska reaktion är fåfängt cynisk. Han måste vara medveten om att det finns flera anledningar till skillnaderna i reaktioner, varav främlingsfientlighet förmodligen är den minsta.

2006-09-01 @ 00:20:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0