On the lighter side

freivalds


Så fort jag slutar tugga fradga skall jag börja se saker från den ljusa sidan. Jag skall börja uppskatta folk för vilka de är, ta fasta på alla deras individuella egenskaper och se dem som den resurs de faktiskt är. På måndag skall jag börja bearbeta vatikanen för att få Laila Freivalds helgonförklarad. Nu tänker du kanske att jag är ironisk och använder kontrasthumor för att peka på avgrunden mellan hur en regeringstjänsteman bör agera och vad som har skett. Men nay nay, så är inte fallet. Jag är etthundratio procent allvarlig med det här (och dålig på matematik bör väl tilläggas). Det är min helt ärliga uppfattning att Freivalds bör helgonförklaras. En snabb, och i ärlighetens namn inte helt uttömmande efterforskning gav för handen att det faktiskt saknas ett skyddshelgon för funktionella psykopater i chefsposition.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0