Inte så kul

Höll på att bli nedmejad av en bilist som inte blinkade när jag skulle gå över gatan vid en rondell för någon timme sen. Det händer så ofta att jag inte ens blir rädd av att komma något steg från döden/långvården längre. Istället har jag en ritual som går ut på att jag svär håglöst efter bilen och tänker att om polisen genomförde en landsomfattande razzia mot dessa potentiella mördartrafikanter så skulle de få in halva nästa års budget på ett par timmar. Uppskattningsvis 75% av alla bilister i rondeller vet inte om att de har blinkers eller att de måste använda dem. Innan jag kom så långt i tankarna den här gången avbröts jag dock av en tung duns bakom mig när en cyklist blev påkörd i rondellen.

Kommentarer
Postat av: Sara S

För några veckor sedan höll jag på att bli överkörd på övergånngsstället vid CSN. Jag hade kommit drygt halvvägs över när en bilist försökte låtsas att jag var osynlig. Hon hade dessutom fräckheten att bli sur på mig för att jag inte stannade mitt på gatan för att släppa fram henne. Hallå, liksom, det är ju inte direkt skymd sikt på Stora Södergatan. Hon såg mig, men ansåg tydligen att om man kör en stadsjeep så gäller speciella trafikregler.

2005-12-15 @ 12:30:49
URL: http://soderstjerna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0