Felstämd lyra

Signaturen Orpheus tycker inte om att jag med de referensramar jag har upplever Paul Potts som en halvkass marknadsföringsploj. Han verkar inte tycka om att jag stör mig på de som menar att Potts är "bättre än Pavarotti" trots att de förmodligen aldrig har lyssnat på opera... möjligen bortsett från någon minuts inledning till ett sportevenemang förra seklet, eller när det gick av stapeln.





Orpheus om Ett varumärke
Till vissa individer och musikkännare i denna tråd: Hur fan kan ni sitta här och söka fel och kritisera karln utan att rodna. Ni ynkliga stackare med er självupptagna skitblogg. Jag skiter i varifrån han kommer eller om han är skolad eller inte, eller om han inte duger i jämförelse med Pavarotti. Ställ er själv upp och sjung som honom. Om inte, håll åtminstone käft!




Han tyckte inte om förhandsmodereringen heller...



Orfeus om Ett varumärke
Godkännas av er? Jag förstår att ni vill välja bort vissa kommentarer.





Käre Orpheus/Orfeus,
eftersom du tog förhandsmodereringen som ett personligt undertryckande av just din röst trots att så inte är fallet låter jag dig få en egen post i bloggen. Förhandsmoderering är i första hand till för att ha en spamfri blogg och i andra hand filtrera bort kommentarer som går över gränsen, tex genom att förespråka folkmord som någon dåre brukade göra på Carl Bildts blogg.

Jag ställer mig inte upp och sjunger just på grund av att jag inte kan. MA Numminen sjunger bättre än jag. Men det innebär inte att jag måste tycka om att utsätta mina öron för en röst som inte platsar i den normala konkurrensen i Pauls bransch. Det betyder inte heller att jag måste gapa förvånat åt en klumpig och överdrivet manipulativ redigering i ett halvkasst talangjaktsprogram på tv ... som alla ni som inte är medvetna om vad ni tittar på gör. Nåväl. Eftersom du uppenbarligen uppskattar att lyssna på skit bara för att någon marknadsförare från idolfranchisen säger att det är makalöst bra vill jag ge dig tipset att även äta det. Skit smakar mjölk och honung ur en skål av frusen ambrosia. Det är helt sant! En fantastisk upplevelse! Mat för gudarna! Ingen hade kunnat tro att vanlig enkel skit skulle vara så gott! Alla blir överraskade och ingen har en egen åsikt om det. Så håll käften och ät skit, Orfeus.


Självupptagna skithälsningar

Kommentarer
Postat av: Anonym

Orfeus var en musiker från Thrakien. Orfeus var gift med den sköna Eurydike. Orfeus sjöng och spelade så vackert att de vilda djuren blev tama och floder stannade för att lyssna.
Orfeus följde sin döda hustru till dödsriket, och lyckades röra Hades hjärta med sin vackra musik. Hades gick med på att låta Eurydike återvända till livet om Orfes lovade att inte titta på henne förrän de kommit till dagsljuset. När de nästan nått fram kunde Orfeus inte höra sin hustrus fotsteg och vände sig om, endast för att se den skrikande Eurydike dras tillbaka till underjorden.
Förkrossad av sorg vandrade Orfeus omkring, sjungande klagosånger om sin hustru. Han attackerades av menader (Dionysos orgiastiska kvinnor) och de slet honom i stycken.
Jag tror inte Banal tillhör Dionysos orgastiska kvinnor, så något är fel i detta inlägg.

2007-10-01 @ 18:15:48
Postat av: /M

hahaha :D

2007-10-01 @ 18:26:02
Postat av: /M

Jag funderade lite på pluralformen han använder. Kan det vara så att jag skriver så mycket dynga att han inte tror att en enda person kan ligga bakom det?

2007-10-01 @ 19:39:28
Postat av: Bull

Jag tror att det är det internationella huset som missleder mannen. Du uppfattas antagligen som ett konglomerat av ren ondska och självupptagenhet. Skäms!
I övrigt är jag lite avundsjuk. Jag har aldrig några sådana där roliga tomtar på min blogg.

2007-10-01 @ 20:03:57
Postat av: /M

:)
Skriv några sanningens ord om något som folk i gemen tror är fantastiskt ... if you write it they will come.

2007-10-01 @ 20:27:40
Postat av: Bull

:)
Jag får slakta en heligare ko än min värdelösa blender, med andra ord. Tungt.

2007-10-01 @ 21:13:22
URL: http://bull.kinkig.se
Postat av: SC

Fortsättningen på berättelsen om Orfeus är att de orgastiska damerna kastar hans huvud i floden, och han hörs fortsätta sin klagosång guppande bort.
Riv något gudomligt så kommer det huvudlöst klagande på din Blogg. Blendor? Du menar väl inte mina Bländor från Virdarnas land?

2007-10-01 @ 21:44:37
Postat av: Purgatid

Nu skrattade jag sådär igen, så som jag gör varenda gång jag inser att den här världen är på riktigt, och inget PC-spel. Sedan väljer jag naturligtvis att spela PC-spel i stället, för antalet efterblivna på de onlinespel jag spelar verkar vara väldigt mycket färre än (åtminstone) antalet människor som kommenterar bloggar de inte förstår eller håller med.
Årfäuss guppar nog agressivt mot dig, as we speak.

2007-10-02 @ 23:06:36
URL: http://purgatory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0