Dagens citat

...det är ganska spektakulär underhållning. Om inte annat kan man ha nöje av huvudpersonens komiska kläder och fysik.


-Precis där i ledaren om Sicko upphörde jag att ta Per Gudmundson och hans åsikter på allvar



När man på ledarplats bemöter någon man betraktar som en politisk motståndare med lyteskomik har man inget att komma med. Alla som kommenterar övrigt innehåll i ledaren har gjort det i onödan. Fast om man nödvändigtvis skall se det ljusa i varje situation kan man ju alltid hoppas att Linda Skugge kommer att paras ihop med Gudmundson, och att deras kombinerade känsla för feeling åtminstone är läsbart ur ett språkligt perspektiv.

Kommentarer
Postat av: SC

Det var något sjukligt över Gudmundsons inlägg, bara sjuka indivder kan rekommendera en film där man skall titta på Moores kläder och fysik under en timme och trettio minuter. Den kritiska granskningen av granskningen ger bl.a citat ?Faktiskt är det så att andelen utan försäkring som tjänar mindre än 25000 dollar om året har sjunkit med 20 procent på ett decennium.? Låt oss gissa att man haft tillväxt och inflation på tillsammans ca 4 %, så borde 25000 dollar vara 37500 dollar 10 år senare. Dvs andelen har sannolikt ökat.

2007-10-05 @ 15:01:17
Postat av: /M

Jag kom inte så långt som till att titta på siffrorna i ledaren, men det låter ju inte helt osannolikt :)

2007-10-05 @ 16:45:24
Postat av: André

"
-Precis där i ledaren om Sicko upphörde jag att ta Per Gudmundson och hans åsikter på allvar"
Precis här slutade jag att läsa och valde att istället kommentera. Du är inte intressant att läsa då du bara är ute efter den andres åsikter och inte argument. Du ä vad jag skulle kalla inkompetent. Sådär helt enkelt dömd för all fram tid av mig.

2007-10-07 @ 04:15:11
Postat av: Bull

Ha ha. Låt oss alla skratta åt den tjocke lunsen i den tältliknande t-shirten. Det är ju så underhållande. Så kul att vi till och med missar vad filmen egentligen handlar om.
Åtminstone hävdar Moore att den främst handlar om de som faktiskt har försäkringar. Fast han har väl fel, då. Vad vet den där tjockisen?
Det är inte bara svenskans läsare som är skitnödiga.

2007-10-07 @ 09:21:40
URL: http://bull.kinkig.se
Postat av: /M

André, du har fått ett svar i en egen post.
.
Bull, merde! Hade jag läst vidare hade jag kunnat raljera över Kristian Lundberg-vibbarna i att Gudmundson såg Moore guppa omkring i fula kläder och ändå missa huvupoängen med filmen! Det hade till och med kunnat bli komiskt för en gångs skull :/

2007-10-07 @ 14:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0