Wtf-känslan igen

Carina Rydberg tycker att svenska Amnestys medlemmar skall lämna organisationen. Hon skriver om det i en debattartikel i Expressen. Min uppmärksamhet fångades. Vad är det nu för oegentligheter som skall avslöjas tänker jag. Men under stora födslovåndor föder berget en råtta. Amnesty har haft den dåliga smaken att inte länka till Rydbergs facebookgrupp.

Seriöst?

Har du slagit upp ordet narcissist någon gång?

Visserligen är gruppen ämnesrelaterad då den är ett upprop för att stoppa avrättningen av en kurdisk journalist i Iran. Men vad tror du att medlemskap i din facebookgrupp kommer att ha för inflytande på Irans regering som Amnestys verksamhet inte har? Och du begär att jag skall lämna Amnesty för att de inte vill förvandla sin site till en länkfarm till facebook, myspace och bloggar?

Hur kom det tramset ens ut i tryck?




Ps.  Amnestys site har 6 artiklar om journalisten på sin hemsida, varav den senaste kom den 13e november.

Kommentarer
Postat av: liberum-weto

Carina startade en grupp på facebook, och varken regering eller Amnesty ville ansluta sig - skandal. Carina verkade inte riktigt förstå att Amnesty vill att man spammar adresser i Iran med protester, och att Carina inte är huvudperson - Det förvånar att hon inte även vill att regeringen i Sverige skall avgå - fast visst Calle B var ju förkyld. Den Kurdiske journalisten fick väl 2% av utrymmet i hennes artikel?

2007-11-24 @ 19:13:44
URL: http://blogg.passagen.se/liberum-weto
Postat av: /M

Vore jag mer radikalt lagd skulle jag starta en kampanj för regeringens avgång för att de inte vill vara med i hennes grupp. Skandal!

2007-11-24 @ 20:17:09
Postat av: henkje

Modern aktivism = narcissism. Precis som Rydbergs handväska så är hennes facebookgrupp ett sätt att visa vilken sorts (smakfull, rättfram, omtänksam...) människa hon är. "Den iranska jounalisten borde självklart inte avrättas men det viktiga här är meeeej, bara meeeej." Med internetbanker slipper man gå till den riktiga banken, med facebook slipper man engagera sig på riktigt...
Tack för att du uppmärksammade mig på en av den moderna människans sämsta sidor, banal! Gillar långt ifrån allt du skriver men det här borde fler uppmärksamma.

2007-11-25 @ 00:16:46
Postat av: Purgatid

Jag tycker fortfarande att vi borde vara tillåtna att skära i vissa retoriker.

2007-11-25 @ 19:19:43
URL: http://purgatory.blogg.se/
Postat av: JET

Der där fick mig *nästan* att registrera mig för att kunna kommentera på Expressen. Vad är det med Facebook som gör folk till idioter?

2007-11-29 @ 14:02:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0