rövseo

Varför blockerar inte bloggindexeringsverktygen siter som köper sin ranking med "tävlingar" och priser? SEO? I röven! Som den här  korsningen av bestickning och lotteri (som lotteri-inspektionen möjligtvis kan ha åsikter om). Jag borde ha en avslutande mening eller två på det här stycket för att göra det snyggare, men jag kommer inte på något. Är metatext fortfarande oanständigt?

Visserligen hjälper jag till att höja lolitas bloggranking när jag länkar till henne, men det vore åtminstone lite komiskt om priset (innan den första omdragningen äger rum i alla fall) skulle gå till en blogg som vill marginalisera den och kanske till och med be myndigheterna ta en titt på den. Eller vad säger jag?! Var kom det ifrån!? För Guds skull... som en ung bekant säger: Orka!

Kommentarer
Postat av: ban~ken

Word, dude. Förresten, den här bannern i din post som jag gissar att du vill att jag ska klicka på om jag vill vinna 10 biobiljetter från ShitFace Bio, kan jag ställa en fråga om den vinsten? Kan jag bjuda nio kompisar på bio eller är det bara jag som kan gå tio gånger på bio?

2007-11-27 @ 20:44:16
URL: http://dasai.blogsome.com
Postat av: liberum-weto

Ibland är jag imponerad över vad du hittar på nätet, men att du läser ovanstående typ av bloggar, i smyg?, det hade jag ingen aning om. Nä - jag länkar inte.

2007-11-27 @ 21:33:08
URL: http://blogg.passagen.se/liberum-weto
Postat av: /M

Äsch jag vet väl inte. Jag blockerar reklamen dom lägger in här. Förmodligen får du se nästa Beckfilm 10ggr själv. Beck - Deja Vu.

2007-11-27 @ 21:34:38
Postat av: /M

Jag är säker på att Dolores kollar vilka som länkar till henne. Det var ett sätt att låta missnöjet nå fram till källan för det :)

2007-11-27 @ 21:35:58
Postat av: Missy M

O jag tycker att du är helt galen som länkar till hennes sida FÖR SENT!

jag hade lätt länkat under tävlingstiden och chansat på att vinna det underbara armbandet.

Jag är för dum för att fatta problemet. Det enda jag fattar nu är att jag inte vann.....

Skärpning.

2007-11-28 @ 02:06:43
URL: http://metrobloggen.se/missym
Postat av: /M

I omskriven form kan man säga att problemet är att hon köper sina kompisar istället för att vara en kompis själv. De som gör sådär försöker positionera sig som bloggauktoriteter inom ett förmodat lukrativt livsstilssegment med en billig marknadsföringsmetod som utgår ifrån att de som går på den är enfaldiga och giriga. Det är en sorts spam och borde filtreras bort från sökmotorerna.

2007-11-28 @ 12:41:37
Postat av: Bosse

Ditt problem är missunsamhet och girighet. Jag känner en snubbe som jobbade svart på ett byggföretag i fem år. När han fick sparken anmälde han företaget för att betala ut svarta löner. Är det inte så att du länkar till henne endast för att få en länk tillbaka från Knuff? Parasit? Javisst! Eller har du länkat till Olga the Russian babe också? Eller till 100 andra som kör länktävlingar på Bloggportalen? Nej just det.

2007-11-28 @ 13:54:41
URL: http://ericsson.se
Postat av: /M

Asch, du har genomskådat mig. Attans.

2007-11-28 @ 14:05:27
Postat av: liberum-weto

Jag som trodde föreningen "länkarna" gällde helt annat.

2007-11-28 @ 18:44:38
URL: http://blogg.passagen.se/liberum-weto
Postat av: /M

Haha. Jag funderar på att ta en bild på en tusenlapp och anordna en tävling där någon som länkat till mig får tusenlappen. Vinnaren får sen överta rättigheterna till bilden tusenlappen.jpg

2007-11-28 @ 19:53:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0