in the groove


Jag satt och youtubade trackslistan ... för att se vad som spelas mest just idag. Shit. Det var både explikativt förvånat och en beskrivning av hur jag uppfattade sångerna från Timbaland och Uggla och allt vad det var. Jag är konservativ och räddhågsen eller whatever, för det här var vad jag flydde till för att dras in av musik och känsla...







...känslan av protest, av uppror och framtidstro som genomsyrar dekonstruktionen av star spangled banner. En höjdpunkt i en tid då allt fortfarande var möjligt. En tid av konflikt och paranoia som idag, men där burdörren ändå aldrig var på väg att slå igen som den är nu. Då levde ännu kampen för frihet åt alla. Idag eroderas friheterna våra föräldrar vann åt oss allt mer för varje dag. Vi går resolut mot total kontroll av varenda individ och långsamt ökande befogenheter hos myndigheter, som tror att de kan hantera det idag, imorgon och om tjugo år. Den nya medeltiden breder ut sig över världskartan som en sociopolitisk pest.

Kommentarer
Postat av: Andris

Oerhört vackert, ledsamt och sanningsenligt blogginlägg.

Tack.

2007-11-17 @ 00:39:05
URL: http://parresvammel.blogspot.com
Postat av: /M

Oj, tack. Jag är hedrad!

2007-11-17 @ 00:59:44
Postat av: liberum-weto

Det blir till att spela lite vinyl imorgon. Det är ingen Du sköna ny värld - vi vill ha. Den gamla upproriska kändes bättre. Tack.

2007-11-17 @ 23:25:46
URL: http://blogg.passagen.se/liberum-weto

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0