Mulla Morot

Argh!

Jag är så jävla less på att köttfärs går att lagra längre än morötter. Morötterna hinner fanemej börja ruttna innan man kommer hem från affären. Potatis och andra rotfrukter håller sig inte heller som förr. Och med lekmannens precision skyller jag den dåliga lagringsförmågan på att de är tvättade. Hållbarheten sjunker definitivt när de inte är mullade, men huruvida det är en rimlig förklaring till att morötterna har börjat ruttna redan innan man kommer hem vågar jag inte sia. Men det spelar definitivt in, och däri ligger knixet. Det går helt enkelt inte att få tag på mullade rotfrukter längre, och jag tror att det är därför jag måste slänga uppåt 80% av de morötter jag köper i butik!

Jag frågade efter mullade rotfrukter på ett par ställen, men det går tydligen inte att köpa in längre! Så det här går ut till de som levererar rotfrukter till livsmedelskedjorna - börja för fan att mulla dem igen så att de går att äta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0