Jag är nykränkt - gul

image295


Jag kommer härmed ut med att jag röstade Ja.

Inte för att den skulle uppmuntra sexuellt våld eller vara sexistisk eller ens för den äckliga tanken den målar upp av att använda samma metaforiska febertermometer rektalt, oralt och vaginalt. Nej, jag röstade ja för att den kränker mitt sinne för estetik i kategorierna musik, sång och text. Jag har räknat ut att om Dunka Mig Gul Och Blå blir årets sommarhit är det ekvivalent med att få en räkning från CSN varje dag under hela semestern. Och kanske en akut rotfyllning på midsommar också.



Kommentarer
Postat av: Bull

Med tanke på tidigare års sommarhits, så ska du nog göra dig beredd på en dyr och smärtsam sommar.

2007-06-11 @ 19:09:39
URL: http://bull.kinkig.se
Postat av: joel

nu har jag dessvärre (?, nej..förmodligen var det inte rätt ord) inte hört låten du skriver om..
men jag stötte på en grej för några dagar sen (eller veckor..ADHD+depression+alkoholism = inte så bra tidsuppfattning) att konceptet sommarplåga bara existerar i spanien och sverige..
förmodligen inte sant..men weird..
(i england existerar fenomenet..men i regel är det spanska låtar)

2007-06-12 @ 00:36:25
URL: http://on.tehintarweb.se
Postat av: /M

Aaaaaaay macarena

2007-06-12 @ 00:38:07
Postat av: joel

och som en parantes..
jag skulle vara lycklig om jag fick en tandläkartid på midsommar..
jag ringde tandläkaren i november..
de skulle höra av sig..och sa att med lite tur kanske jag kunde få en tid om ett halvår..
om de inte hör av sig snart kommer jag blir tvunge natt dra ut flera tänder :/

2007-06-12 @ 00:38:41
URL: http://on.tehintarweb.se
Postat av: Rebecca

Varför är det så provocerande med tjejer som gillar sex? Kan inte vi få vilja ta oss ett "rejält skjut" nån gång då och då?

2007-06-12 @ 01:22:57
Postat av: /M

Ett steg tillbaka nu och skilj på kvinnor som bejakar sin sexualitet och kvinnor (eller män) som gör det på ett fullständigt outhärdligt sätt. Det enda positiva här är att hon inte ser ut som en stereotyp, men det räcker naturligtvis inte till för att kompensera att hon och låten suger (på det där dåliga sättet). Det finns en massa annan bra musik där kvinnor bejakar sin sexualitet, så man behöver inte tvinga sig att lyssna på det här möget som politiskt alibi. Till och med Yeastie Girls' "You Suck" är obeskrivligt mycket bättre.

2007-06-12 @ 01:38:36
Postat av: /M

För övrigt är jag öppen för förslag ^^

2007-06-12 @ 01:42:42
Postat av: Purgatid

Ja, alltså. Det är väl inte den här kvinnans påstådda sexuella frihet som ifrågasätta. Det är väl den bristande kvalitén på låten, och det krumma sätt den beskriver sex.

2007-06-12 @ 21:01:20
URL: http://purgatory.blogg.se/
Postat av: Thor

Det som förvånar mig mest är att ingen har förundrats över att en "lokalradiochef" har fått stå oemotsagd som representant för vad smålänningarna tycker...
Sen tycker jag att det är fantastiskt att Fridas skivbolag har lyckats etablera bilden av sommarplåga. Jag menar, just nu spelas den inte ens så mycket på radio, den är inte ens en av de 2o mest spelade låtarna ( http://www.hitmakarna.nu/radiotopp50.html#hem )
Och en blygsam tracksvecka på 18eplats är inte mycket att skryta med ( http://www.sr.se/p3/topplistor/tracks/?getListW=20&getListY=2007&showyear=2007&listID=1
). Men det är väl ett underbart exempel på marknadsföring, det som sägs blir till slut sanning. Eller hur?

2007-06-16 @ 18:59:50
URL: http://djbetongmix.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0