Samordning

Svenskans ledarskribent för dagen misstänkliggör vänsterpartiet och vänsterblockets ambitioner inför nästa val. Inget konstigt med det egentligen. Det hade väl varit tjänstefel att inte göra det.

Men jag höjer lite på ögonbrynet över att ... vem det nu var som skrev ledaren ... angriper vänsterblocket för att de inte har en gemensam valplattform. Hur skall de stackars vänsterväljarna veta vad de röstar på om det inte finns en allians? Men alltså. Den borgerliga alliansen formades ju för att borgerliga koalitioner har haft en image av att inte kunna samregera *host, Fälldin, host* och behövde framstå som enade.

När fälldes en vänsterblocksregering av inre stridigheter senast? Och handen på hjärtat, varför skall man rösta på vänsterpartiet, miljöpartiet, folkpartiet, kristdemokraterna eller centern om de inte bidrar med något i regeringsarbetet? För det kan man ju inte påstå att de gör när den homogeniserade valplattformen väl är framtagen och presenterad. Mycket bättre då att rationalisera bort småpartierna ... eller helt enkelt att ge upp sitt kontrollbehov, släppa taget och acceptera att stödpartierna berikar politiken. I alla fall så länge de inte klär sig i fascistoida popularistskruder eller tävlar med de andra partierna i ideologisk renlärighet. Då existerar de bara för att existera och fyller inget politiskt syfte.

Så jag kan inte låta bli att undra om svenskans ledarskribent är en sommarvikarie. Var det verkligen detta som upprörde dig mest om vänsterblocket den här veckan?

Nu skall jag återgå till arbetet att skapa en gemensam, samordnad svensk bloggplattform, som fyller alla bloggar med samma innehåll. Det blir så mycket lättare att hänga med då.

Kommentarer
Postat av: Bengtsson from the blogg

Kan inte du skriva på min blogg också? Då är vi ju ett steg på vägen?

2007-07-20 @ 12:05:21
URL: http://djbetongmix.blogspot.com
Postat av: /M

Annars kan vi ju starta samordningsbloggen.blogspot.com och posta våra egna inlägg där också :)

2007-07-20 @ 12:12:21
Postat av: Bengtsson from the blogg

Hmm... betyder det att jag fortfarande måste skriva? Ok, jag är på. Fast jag paxar alla inlägg om temalekplats och insektsrecept. Deal?
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=554&a=672285

2007-07-20 @ 12:34:24
URL: http://djbetongmix.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0