siren's call

När jag stod i en pöl och väntade på att komma över vägen förut slog det mig att jag har lite svårt att identifiera utryckningsfordon utifrån ljudet från deras sirener. Mitt minne är för kort och ljuden är helt enkelt inte tillräckligt distinkta i relation till vad fordonet har för uppgift. Så jag har några förslag på förändringar. Ambulanser. Här behövs något som signalerar att det handlar om liv eller död, dvs ett par takter ur Astor Piazzollas Libertango. Brandbilar behöver riffet från Smoke on the water. Kan det bli tydligare? Polisen, till sist, får La Cucaracha. Inte för att man skall associera till deras yrkesutövning som någon kanske tror, utan för att det vore så hysteriskt roligt. Samhället skulle bli mjukare. Föreställ dig att du blir vittne till utryckningen till nästa värdetransportrån... nio bilar i formation i tvåhundratrettio knyck till tonerna av la cucaracha, la cucaracha, ya no puede caminar. Solen skulle bryta igenom molnen, till och med i det här jävla vädret!

Kommentarer
Postat av: Bengtsson from the blogg

Jag satte i halsen så roligt det var! (Eller som det tydligen heter med akronym: JSIHSRDV!)

2007-01-18 @ 21:39:00
URL: http://djbetongmix.blogspot.com
Postat av: Dan (gearhead)

haha...La Cucaracha....det är humor.

2007-01-19 @ 08:19:26
URL: http://vardaglighet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0