Snort

Ja men för fa-aan! Tolvåringar missbrukar kokain i skolan! På min tid räckte fan inte veckopengen ens till mellanöl! Och vi kunde ha tråkigt utan knark! Vad är det för fel på boffpåsar i skogen? Eller att skriva meningslösa blogginlägg?




Så ser du om ditt barn har blivit tonåring.
(Klippt från Expressen i en samhällsgärningsanda)

  • Otillgänglig. Den gamla förtroligheten försvinner.

  • Nya och okända kompisar.

  • Alltid på väg ut.

  • Det lånas eller försvinner pengar. Prylar säljs.

  • Kommer ofta hem mycket sent. Ibland borta hela nätter.

  • Ljuger om tid, plats och situationer. Hör inte av sig.

  • Labilt och grinigt humör.

  • Föraktfull inställning till gamla kompisar, intressen, familj och skola.

  • Skolk.

  • Skola, polis, fritidsgård eller andra föräldrar hör av sig med misstankar.

  • Sover oroligt och har ofta mardrömmar.

  • Törst och hosta.

  • Slö och deprimerad.

  • Kommentarer
    Postat av: p.

    underbart att din rubrik känns mer sann än expressens. när jag gick i gymnasiet läste min kära mamma att tomma filmburkar var ett säkert tecken på att hennes barn knarkade (de var tydligen bra att ha knark i, de och såna där återförslutningsbara påsar). jag hade foto i skolan, och följdaktligen ett par hundra tomma filmburkar överallt i huset

    2007-02-20 @ 10:58:17
    URL: http://catandblog.com
    Postat av: /M

    Jag är nästan förvånad över att listan inte inkluderar "blir intresserad av ickeproduktiva flumaktiviteter som foto, konst, literatur, film eller teater"

    2007-02-20 @ 11:30:50

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0