det blåser på månen

Jag måste erkänna - jag förstår inte exakt vad byggnads och staten har gjort, eller varför. Det hamnade i alla fall i europadomstolen. Vad jag kan utläsa har det något med oorganiserade byggarbetare och utkrävda arvoden för tjänster de inte har bett om.  Konsekvensen är i alla fall att staten måste betala €5000 till varje byggjobbare. Det hela känns väldigt diffust. Så jag skall sätta mig ner och granska turerna i ärendet. Sen skickar jag en faktura på mitt granskningsarvode till byggnads, trots att de inte har bett mig att granska något. Byggnads Hans Tilly menar att det är okej att ta ut ett granskningsarvode från oorganiserade byggjobbare, så jag hoppas att det här också går igenom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0