folkföraktande elitsnobb

Ibland reagerar en läsare inte riktigt som den som har skrivit texten har tänkt. Som hur jag reagerade på det här.

Girls. Boys. Om ni någonsin har haft jeans som heter acne, drömt om en väska som heter bayswater, en 800kr-top från guess, något från fcuk eller vägrat canada goose-jackor för att de var så ute, men bar en exakt likadan jacka av ett annat märke för minst 6000kr i en stad söder om polcirkeln... och så vidare... då har ni blivit blåsta. Man kan omfamna eller förkasta en kontinuerlig konsumtionsorgie, men några gränser får det väl ändå finnas på vad man accepterar att svälja som om man var med i en tysk porrfilm av det skummare slaget?

Om du inte håller med om det har jag några andra lyxiga logotypförsedda varor att erbjuda till överpris som garanterat ger dig status i flocken. En mössa som heter heirpes. Underkläder av märket eiunal sepage. Glasögonen scatbeam. T-shirten re:tard. Parfymen dolt undiscerning. Dunjackan NSDAP (Nova Scotia Down And Pleasure) ... de kan sina grejor i Nova Scotia .... samt jeansen gloryhole. Kom och köp, du gör dig inte till åtlöje.

Kommentarer
Postat av: Missy M

jag fattade ändå inget - jag går så min egen väg! ;O) Orka tjafsa om vad det skall tjafsas om! Och ja, jag ville ha en Goose innan den vart Off! Erkänner! Men jag tittade länge o noga efter en VARM grön jacka i allla snofsiga och mindre snofsiga affärer och hittade en på DRESSMAN som fick duga och är den varmaste jackan jag ägt NÅGONSIN! Den är snygg som bara den och ser lagom kickers ut! ;o) Vad säger det? Jo, att jag ahde råd att köpa en lite Gucci väska istället! *skrattar*

Ämen, du vet, man kan väl ha hjärnan och hjärtat på rätta stället men ändå bubbla om accesoarer?
Jag äslakr superlativ som "himmelsk" "lyxig" och "exklusiv" för att inte tala om "SUPER-REA"!!

2007-04-13 @ 17:40:32
Postat av: Missy M

O erkänn att väskan fr Mulberry är SNYGG! fast den är för dyr för mig just nu....men skulle jag ha obgränsat med pengar så skulle jag köpa den. Man kan bara slänga ner sina saker i den och sen rota fram vid behov! ;o) Du har väl sett min nyaste darling?

2007-04-13 @ 17:43:38
Postat av: /M

Jag har faktiskt inget särskilt förhållande till handväskor och jag vet inte vad som gör dem snygga eller apa. Inlägget handlar om att man längtar efter att bära logotyper som är frånstötande eller direkt dumma. Gucci är inte ett sånt märke, även om det är tramsigt dyrt. CG-grejen gled iväg från det, men det där resonemanget jag beskrev är samma typ av att bli blåst.

2007-04-13 @ 17:50:41
Postat av: /M

Påminn mig om att aldrig skriva något när jag har feber

2007-04-13 @ 21:06:23
Postat av: Missy M

*skrattar*

Jag skall! ;o)

2007-04-14 @ 12:06:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0