Javisst fru minister

Bosse Ringholm blev finansminister trots att han saknade formell ekonomisk utbildning och trots att han inte tog studenten för att han blev underkänd i matematik (och engelska). Så det går säkert att argumentera för att det inte är nödvändigt att en ny kulturminister vet något om kulturpolitik (om hon är korrekt återgiven), eller att en idrottsminister är medveten om att idrott existerar. The proof is in the pudding. Men det är nog ändå ... bra ... att veta om att man är minister.








Andra om: , , , ,

Kommentarer
Postat av: Joel

hur många av ministrarna har tidigare uppburit lön från timbro?

och brukade inte svenska dagbladet tacka nej till pressstöd av politiska orsaker?

2006-10-10 @ 14:18:38
URL: http://on.tehintarweb.se
Postat av: /M

På A) svarar jag, minst en :)
På B) svarar jag, det är jag ganska säker på. Men vi lever ju i en tid av omprofilering.

2006-10-10 @ 14:47:39
Postat av: Bull

Fan, man kanske är minister...? Reinfeldt kanske bara har glömt att tala om det? Jag kanske är jordbruksminister?
Jag är inte alls ointresserad av jordbruk! Jag satte minsann två rader morötter i farmors grönsaksland när jag var liten. Och en gång har jag råkat säga att jag inte gillar brysselkål.
Ja faktiskt, mycket tyder på att jag är er nya jordbruksminister. Buga er, bönner!

2006-10-10 @ 15:53:30
URL: http://bull.kinkig.se
Postat av: /M

Låt mig bli den förste att gratulera dig till utnämningen! Kan du göra något åt den olfaktoriska dimensionen av böndernas verksamhet på vårkanten?

2006-10-10 @ 17:59:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0