Rumpsted

rumpstedt


Ett så ömt ögonblick att man nästan inte tror att det är en slump att SvD råkade döpa den här bilden till rumpsted. Rumsfelds avgång är dessutom ett ögonblick som behöver ett musikaliskt tema, en signaturmelodi. Och eftersom det är han som sägs vara ansvarig för det nyslentrianmässiga (dvs systematiska) bruket av tortyr och för hemliga fängelser dit potentiella fiender försvinner och för de rättslösa fångarna på Guantanamo tänkte jag att en gammal trudelutt av REM skulle passa - till och med i kombination med den kärleksfulla bilden här ovan. Musiken tonar upp och Donald går hem från vita huset ...


orangecrush

Follow me, don't follow me
I've got my spine, I've got my orange crush
Collar me, don't collar me
I've got my spine, I've got my orange crush
We are agents of the free
I've had my fun and now its time to
Serve your conscience overseas


(tona ut)





 
Andra om: , ,

Kommentarer
Postat av: Tor

Wow - vilken passande låt.

Jag tänkte på en som inte träffade riktigt lika rätt, men ändå...

PJ Harvey - The Whores Hustle And The Hustlers Whore

"Speak to me of universal laws
The whores hustle and the hustlers whore
All around me people bleed
Speak to me your song of greed"

2006-11-09 @ 12:17:54
URL: http://tor.blogg.se
Postat av: Purgatid

Och jag tänkte på 16 Horsepower.

O sinnerman where will you run to
Sinnerman where will you run to
Sinnerman where will you run to
All on that day

Run to the mountain
The mountain wont hide you
Run to the sea
The sea will not have you
And run to your grave
Your grave will not hold you
All on that day

See sinnerman
Mountains are falling
Sinnerman
The sea it rages
Sinnerman
The grave will not hold you
All on that day
Run to the lord
Lord please hide me
Run to the lord

- Sinnerman

2006-11-09 @ 16:34:55
Postat av: Tor

Rackarns, nu har jag blivit citatgalen...

"Ibland tror jag att krig är Guds sätt att lära oss geografi."
Paul Rodriguez

2006-11-12 @ 21:19:19
URL: http://tor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0