God bless cola light

God välsigne cola light, för det smakar som insidan på en död utters urinblåsa! Det gör alla drycker som sötas med aspartam förresten. Jag föreställer mig att det är ungefär så här cancer smakar innan det blir cancer. Flytande tumörprimörer. Och det är en välsignelse! Lightcolan smakar så förbannat jävla illa att mitt läskeblaskintag har förändrats radikalt. Tvålitersflaskan som står bredvid mig har räckt i nästan en vecka. Så att hälla i sig det här cancerogena giftet är rena hälsokuren för mig. Det svåra blir nog att hålla fast vid giftkuren så att jag köper mer utterpiss nästa gång jag handlar.

Kommentarer
Postat av: Uffe

Att de olika så kallade sötningsmedlen smakar pecka kanske är bra, det är troligen lite onyttiga. Frågan är vad man ska dricka om man vill vara nyttig, ofet och dessutom vill att det ska smaka gott?

2006-05-26 @ 22:20:42
URL: http://ufan.blogg.se
Postat av: /M

Jag skulle säga isvatten med antingen gurkbitar eller citronskivor i. Men logistiken som det innebär att alltid ha tillgång till färska smakämnen är avskräckande :(

2006-05-26 @ 22:27:08
Postat av: Purgatid

Jag brukade dricka coca cola. Sedan kollapsade min ätfunktion, och min tandgarnityr ser nu ut som ett grottsystem. Oavsett, det fick mig att börja pimpla lightcola... Och nu smakar vanlig cola äckligt, medan lightcola smakar gudomligt.

Undra hur det kan komma sig, och om jag kan göra likadant med riktiga hälsokostprodukter?

2006-05-27 @ 00:00:40
URL: http://purgatory.blogg.se/
Postat av: /M

Menar du att man kan vänja sig vid smaken av grön, utdragen död? o_O

Om dina tänder har förstörts av att dricka cola så har det varit fosforsyran (som finns i båda varianterna) som har brutit ner emaljen. Det finns tom ett avsnitt av Mythbusters där de testar att lägga en tand i cola och en i ren fosforsyra. Det var inte roligt att se.

2006-05-27 @ 01:36:32
Postat av: Purgatid

Fast i det här fallet handlade det om bakterieangrepp. Socker + dålig tandborstning. Emaljen var inte skadad någonstans, bortsett från där jag har bakterieangrepp.

Anways. Ja, nu smakar lightcola skitgott. Detsamma med fun light osv...

2006-05-27 @ 03:09:47
URL: http://purgatory.blogg.se/
Postat av: Björn

Jag slutade med coca cola för drygt 3 år sen på grund av tandproblem och att det var onyttigt.
Nu dricker jag coca cola light och det är betydligt godare när man väl vant sig vid det :)
När man dricker cocacola så blir man äckligt mätt av den, det blri man inte med cola light.
Aspartam? Nuförtiden är den sötsatt med sukralos och det är inte cancererogent vad jag vet.

Fast vatten är bättre. Har fortfarande tandproblem, pga kolsyran.

" /M" Fosfor och Kalcium är oerhört bra för tänderna för att läka bakterieangrepp. Jag vet inte vad du har fått för dig, men du kanske skulle sluta läsa seriemagasin och börja läsa vetenskapliga tidsskrifter istället? ,-)
Fosforsyra är ju klart dåligt för tänderna då det är en SYRA. Socker är dåligt för tänderna för det omvandlas till SYROR i munnen. Du kan stoppa en tand i vilken syra som helst och på en natt är tanden borta....

2006-08-30 @ 13:48:51
Postat av: /M

Okej, några saker här. Först av allt så drack jag inte coca cola light, så det jag hällde i mig var sötat med aspartam. (Sucralose/Splenda finns det inte tillräckligt mycket forskning kring för att man skall kunna utesluta att det är cancerframkallande). För det andra så är det så vitt jag vet varken calcium eller fosfor i läskeblasken. För det tredje så nämnde jag (om man skall vara petig) att fosforsyra fräter på emaljen. För det fjärde så förvandlas inte socker till en syra bara sådär, utan det är en restprodukt från de bakterier som äter sockret.

Hur som helst så borde ramlösa finnas i en variant med koffein :)

2006-08-30 @ 13:59:14
Postat av: kalle

jag tycker att det ingte är bra med mat man kan ju dö av allt

2008-01-30 @ 11:27:12
URL: http://www.google.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0