Hej knekt

SvT text säger nu att åklagare Håkan Roswall menar att de har hittat bevis för att the pirate bay har sysslat med dataintrång, och att tillslaget därför var rättfärdigat. Hej knekt Håkan, är det knasiga veckan nu? För även om det skulle finnas någon sanning i den vaga anklagelsen brukar polisen väl ändå inte slå till först och leta bevis sen för att möjligtvis formulera en misstanke? Ja om man inte är a-lagare, knarkare eller har dreadlocks dårå. Men det är klart, vad betyder väl laga ordning, integritet, mänskliga rättigheter och annat sånt kommunistiskt tjafs i den stora världen?

Kommentarer
Postat av: Purgatid

Gick med i amnesty idag, och i ljuset av vad jag tänkte när jag läste informationsbladet kan jag bara säga att jag håller med dig 100%

Det finns inga argument för att inte stödja något som amnesty, och det finns inga argument för sådana rättsövergrepp som tillslaget mot the pirate bay var.

När linjen mellan skyldig och skyldig suddas ut av en justitieminisiter somär rövhora för de kapitalistiska makterna i världen, ligger vi illa till.

Är jag jag? Om jag är jag, varför avgör då de om jag är skyldig innan min skuld blivit bevisad?

2006-06-06 @ 12:35:49
URL: http://purgatory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0